Nedávno se v Praze uskutečnila akce LeMarket, založená roku 2013 a poprvé prezentována v prostorách hotelu Fusion. Bylo zde přítomno mnoho mladých českých podnikatelů s výrobky různých kategorií. Cílem celé akce bylo tyto menší podniky zviditelnit a ukázat návštěvníkům, že každý může podnikat.
Je dnes riskantní v něčem podnikat?
Ano, dle dlouhodobých průzkumů je zřejmé, že rizikovou oblastí k podnikání v Česku je obchod, doprava, pohostinství a stavebnictví. Naopak tomu je ve zdravotnictví, zemědělství, vzdělávání a prodeji nemovitostí. Zde se Čechům a Slovákům daří. Podnikat se ale dá i jinak. A bude Vám k tomu stačit pouze čistý trestní rejstřík a minimální vstupní kapitál. Zde je seznam několika z nich.
1. Úklid domácností
Budete potřebovat pouze základní čisticí prostředky a kontakty. Postupně můžete střádat na reklamní letáky a najímat brigádníky, kteří se rádi chopí práce za Vás. O úspěch Vaší práce se nemusíte bát– kdo by nechtěl mít doma uklizeno bez jakékoliv námahy?
2. Hlídání dětí
Toto je velmi oblíbená brigáda, bohužel zatím jen v zahraničí. V České republice je firem na hlídání dětí stále nedostatek. To se jeví jako výhoda pro Vás. K této práci však musíte mít více trpělivosti. Pokud s Vámi budou vaši klienti spokojeni, doporučí Vás dál a nabídky se jen pohrnou.
3. Doučování
Na střední škole jste zářili v matematice, fyzice, chemii, ale dnes pracujete v úplně jiném oboru? Dnes studenti velmi často vyhledávají různá doučování, nejžádanějšími jsou doučování právě z přírodních věd a jazyků. Nebojte se využít svých znalostí a předejte je dál jiným. Kvalitních učitelů je v dnešní době na školách málo a studenti Vaši ochotu náležitě ocení.
4. Kosmetický salon
Máte rádi kosmetiku, rádi se o sebe staráte a jste zruční? Spousta žen si dnes potrpí na upravené ruce či moderní sestřih. Zřiďte si doma svůj salon s nižšími cenami, než mají okolní kadeřnictví nebo kosmetičky a zákaznice se Vám jen pohrnou. Tato možnost je určena spíše ženám, avšak nikde není psáno, že by se tímto směrem nemohli ubírat i muži.
Rady na závěr:
● Přijďte na trh s něčím originálním a neokoukaným. Zákazníky to osloví mnohem rychleji. Snažte se odlišit názvem firmy, logem, produktem.
● Zkuste skloubit dohromady Vaše hobby a práci. Není nic lepšího, než si vydělávat něčím, co Vás naplňuje a baví.
● Máte konkurenci? Zkuste se zamyslet, co by Vám jako zákazníkovi u nich vadilo a vytvořte si firmu bez těchto nedostatků. Chybami se člověk učí.